לפיד: "מכירת הצבא לחרדלי"ם", בליכוד הגיבו: "תיקון עוול היסטורי"

איתי גדסי No Comments on לפיד: "מכירת הצבא לחרדלי"ם", בליכוד הגיבו: "תיקון עוול היסטורי"

הבוקר התפרסמו ההסכמים בין הליכוד לציונות הדתית, בהם נכתב כי שר במשרד הביטחון מטעם הציונות הדתית הוא יהיה זה שימנה את המתפ"ש ואת ראש המינהל האזרחי. בשמאל תקפו בחריפות, ובליכוד לא נשארו חייבים

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום בבוקר פורסמו ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לציונות הדתית. בין הסיכומים מופיע סעיף בו סוכם כי יוכל להתמנות שר נוסף במשרדי ממשלה תחת השר המכהן.

לפי הסיכום, הציונות הדתית תמנה מטעמה שר כזה במשרד הביטחון, שיקבל לידיו את הסמכות למנות את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, ואת ראש המינהל האזרחי.

באופוזיציה, שמתקשה לקבל את תוצאות הבחירות יצאו בחריפות נגד הסיכום האמור. ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד כתב: "לפי ההסכם בין הליכוד לציונות הדתית, סמוטריץ׳ ימנה את מתאם הפעולות בשטחים ואת ראש המנהל האזרחי, אלוף ותת אלוף בצה״ל שעד היום מונו בידי הרמטכ״ל. נתניהו מכר את צה״ל לחרד״לים".

גם הרמטכ״ל לשעבר רא״ל (מיל׳) ח״כ גדי איזנקוט מהמחנה הממלכתי הגיב וכתב ״ההסכם בין הציונות הדתית לליכוד הכולל העברת סמכויות גורפת לידי שר שאינו שר הבטחון הוא מעשה חסר תקדים בתולדות צה״ל ומערכת הביטחון. הוא מהווה חתירה תחת סמכות ואחריות שר הביטחון והרמטכ״ל והפיכת היעוץ המשפטי לייעוץ פוליטי במקום יעוץ מקצועי וממלכתי".

בליכוד, לא נשארו חייבים, וכתבו "בתגובה לידיעות השקריות והמעוותות" כלשונם, בנושא העברת סמכויות במשרד הביטחון לידי הציונות הדתית.

"אחרי שנים של אפליית המתיישבים לרעה, הממשלה בראשות נתניהו תתקן עוול היסטורי ותוביל רפורמת אזרחות שווה למתיישבי יהודה ושומרון, מבלי לשנות את המעמד המדיני או המשפטי של השטח. הסמכויות של מתאם הפעולות בשטחים והמינהל האזרחי נשארות במשרד הביטחון, במבנה המשפטי הקיים".

"החלטות השר המממונה בעניין המתפ״ש והמינהל האזרחי יעשו בתיאום מלא והסכמתו של ראש הממשלה, שימשיך לנהל את המדיניות באחריות ושיקול דעת. בניגוד לדיווחים השקריים, חתימת צווים בתחום יהודה ושומרון ימשיכו להיעשות ע״י אלוף פיקוד המרכז, ותשובות עתירות לבג״ץ יעשו בתיאום כל הגורמים ובהסכמת ראש הממשלה".

"ההסדר החדש יאפשר שירות טוב ויעיל יותר לאזרחי ישראל ביהודה ושומרון, דבר שהתבקש כבר לפני שנים רבות, מבלי לשנות את הסטטוס קוו המדיני במקום" לשון הודעת הליכוד.

 



0 תגובות